Review Filem Teenage Mutant Ninja Turtle

 on Saturday 13 September 2014  

Aku bukanlah peminat tegar kartun Ninja Turtle, tapi aku hafal lah jugak nama keempat-empat kura-kura ni.

Beberapa minggu lepas aku sempat menonton wayang ninja turtle ni. Disebabkan aku merupakan peminat tegar wayang-wayang super hero, maka wayang ninja turtle ni pun aku tak lepaskan peluang nak tengok.


Apa yang aku boleh cakap mengenai filem ni, aksi yang ditunjukkan di dalam filem ni memang betul-betul hebat. Tetapi, seolah-olah pengarah filem ni terlalu memfokuskan kepada aksi semata-mata.

Terlalu banyak aksi pun tak best juga, sehinggakan kita tak tahu mana satu kemuncak aksi di dalam filem ni.

Mengenai plot pula, tipikal plot orang putih dimana seorang watak utama(hero/heroin) mempunyai seorang bapa saintis yang telahpun meninggal dunia.

Manakala bapa watak utama ni pula ada geng yang mana seorang saintis juga. Dan geng ayah ni lah yang akan menjadi watak jahat dikala watak utama dah dewasa .

Macam familiar je kan plot cerita tu. Ya, the Amazing spiderman punya cerita.Sebijik kan.

Ok, mengenai ninja turtle di dalam filem ni, filem ni berjaya menonjolkan hero-hero mutant yang berotot besar yang mana juga adalah seekor kura-kura(penyu). Respek dengan teknologi mereka.

Dan itu sahajalah review aku mengenai filem ni.

So far boleh bagi 3/5 bintang.
Review Filem Teenage Mutant Ninja Turtle 4.5 5 Sadun Saturday 13 September 2014 Aku bukanlah peminat tegar kartun Ninja Turtle, tapi aku hafal lah jugak nama keempat-empat kura-kura ni. Beberapa minggu lepas aku s...


No comments:

Post a Comment